I ØVRIGT MENER FORMANDEN
- at du skal støtte op om museet
 og besøge dine lokale museumsafdelinger

Sommeren er på vej og det er vore private sommergæster også - og Odsherreds Museum har fået sommeråbningstider.
Derfor opfordrer jeg alle medlemmer til at invitere deres sommergæster med på et lokalt museumsbesøg.
Husk at fremvisning af dit medlemskort af Odsherred Museumsforening giver dig gratis adgang - så ofte som du lyster - til de 3 afdelinger under Odsherreds Museum, nemlig Odsherreds Kulturhistoriske Museum, Odsherreds Kunst­museum og Malergården.
Alle 3 steder er så absolut værd at besøge. Der sker ændringer hele tiden i form af skiftende særudstillinger, nye billeder m.v. og de smukke haver er under konstant forandring.

Udstillingerne er af meget høj kvalitet og Kulturministeriet har f.eks. netop kåret udstillingen ”Solens Land” på Odsherreds Kulturhistoriske Museum som Museum Vestsjællands absolut bedste, permanente udstilling. Stor ros til tidligere museumsleder Jan Steen Jacobsen, der var ansvarlig for, at udstillingen i sin tid blev sat op.

Husk også, at det er gratis for dig at besøge Museum Vestsjællands 8 øvrige besøgssteder - lige så ofte som du ønsker.
Find besøgsstederne på Museum Vestsjællands hjemmeside her

14. maj 2018